воскресенье, 14 ноября 2021 г.

«Традиційний дитячий фольклор: ключ до цікавого дозвілля з дітьми»

 









"Театр вдома"

 Сьогодні існують найрізноманітніші види театрів, де акторами є дорослі ляльки, і навіть самі діти. Вибір театрів великий, а ось репертуар, як правило, складають казки, які вчать дітей бути добрими і справедливими. Величезну радість дітям приносить театр. Дошкільнята дуже вразливі, піддаються емоційному впливу. Завдяки театру дитина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем і висловлює своє власне ставлення до добра і зла. Театралізована діяльність допомагає подолати боязкість, невпевненість в собі, сором'язливість, розширює кругозір дітей, створює обстановку, що вимагає від них вступити в розмову, поділитися своїми враженнями з друзями та батьками. Все це без сумніву, сприяє розвитку мови, вмінню вести діалог і передавати свої враження в монологічного формі.

Розвиток театральної діяльності в дошкільних освітніх установах і накопичення емоційно-чуттєвого досвіду у дітей - тривала робота, яка вимагає і участі батьків. Важлива участь батьків у тематичних вечорах, в яких батьки і діти є рівноправними учасниками.

Батьки можуть також стати ініціаторами організації в домашній обстановці різноманітних театралізованих ігор. Це можуть бути ігри-забави, ігри-драматизації під спів типу «У ведмедя у бору», «Коровай», «Ріпка», слухання казок, записаних на дисках, з їх подальшим розігруванням і інше. Такі спільні розваги можуть зіграти велику роль в створенні дружньої довірчої, творчої атмосфери в сім'ї, що важливо для зміцнення сімейних відносин.

Для здійснення даної роботи в сім'ї повинна бути створена відповідна художньо-естетична середовище, що передбачає наявність іграшок або ляльок, зроблених своїми руками, фонотеки та бібліотеки казок, дитячих музичних інструментів, інструментів-саморобок, дидактичних ігор. Але найголовніше - організація дорослими різноманітної спільної з дитиною художньо-творчої діяльності в різних формах (драматизації, спів, танці, хороводи, ігри та ін.).

Домашній театр - це сукупність театралізованих ігор та різноманітних видів театру. Для домашнього користування доступні - ляльковий, настільний, тіньовий театри. Батьки можуть організувати ляльковий театр, використовуючи наявні в будинку іграшки або виготовляючи своїми руками з різних матеріалів, наприклад, пап'є-маше, дерева, картону, тканини, ниток, старих шкарпеток, рукавичок. До роботи з виготовлення ляльок, костюмів бажано залучати і дитини. Надалі він буде із задоволенням використовувати їх, розігруючи сюжети знайомих казок. Наприклад: старий хутряний комір в спритних руках може стати хитрою лисицею або підступним вовком. Паперовий пакетик може перетворитися в веселого чоловічка. На пакетику намалюйте обличчя і проріжте дірку для носа, в яку просуньте вказівний палець, а великий і середній стануть руками. Лялька з носка: набийте носок ганчірками і вставте всередину лінійку. Все скріпіть мотузкою або гумкою. Лялька з паперової тарілки. На паперовій тарілці намалюйте пику. До зворотному боці прикріпіть липкою стрічкою паличку. Іграшки та ляльки з пластмасових пляшок і коробок. Коробки можна склеїти один з одним, обклеїти папером і приклеїти деталі. І тому подібне…

Створюючи домашній ляльковий театр, ви разом з малюком приміряєте на себе безліч ролей: будете робити ляльок, малювати декорації, писати сценарій, оформляти сцену, продумувати музичний супровід і, звичайно, показувати сам спектакль. Тільки уявіть, скільки творчості, кмітливості, впевненості в собі зажадає це заняття від крихти. А ще тренування дрібної моторики, розвиток мови, художнього смаку і фантазії, пізнання нового і цікавого, радість спільної діяльності з близькими людьми, гордість за свої успіхи ... Дійсно, створення домашнього лялькового театру - настільки розвиваюча і багатогранна діяльність, що варто не пошкодувати на це часу і сил. Діти люблять самі перевтілюватися в улюблених героїв і діяти від їх імені відповідно до сюжетами казок, мультфільмів, дитячих вистав. Домашні постановки допомагають задовольнити фізичний і емоційний потенціал. Діти вчаться помічати хороші і погані вчинки, виявляти допитливість, вони стають більш розкутими і товариськими, вчаться чітко формулювати свої думки та викладати їх публічно, тонше відчувати і пізнавати навколишній світ. Крім того, заняття театральною діяльністю вимагають рішучості, працьовитості, кмітливості. А як загоряються очі малюка, коли дорослий читає вголос, інтонаційно виділяючи характер кожного героя твору!

Театралізовані ігри завжди радують, часто смішать дітей, користуючись у них незмінною
любов'ю. Діти бачать навколишній світ через образи, фарби, звуки. Малюки сміються, коли сміються персонажі, сумують, засмучуються разом з ними. Із задоволенням перевтілюючись в полюбився образ, риси.

среда, 10 ноября 2021 г.

«Значення театралізованої діяльності для гармонійного розвитку дошкільників»

 Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розви­ток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність. Вона сприяє естетичному вихованню дітей, прилучає їх до мистецтва, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії. Театральне мистецтво близьке і зрозуміле дітям, адже в його основі — гра, а це для малюка — найголовніший аспект діяльності, адже діти, граючись, розвиваються.

Театралізовані ігри позитивно впливають на емоційну сферу дитини, вони акумулюють життєву мудрість, оптимізм, енергію народу. Театр — це високий рівень естетичного виховання, адже він поєднує в собі впливи музики, танцю, пластики, мовлення та образотворчого мистецтва.

Театралізовані ігри приносять величезну користь для духовного ви­ховання, становлення характеру дитини, прищеплення їй найкращих рис, сприяють утвердженню себе в суспільстві.

Театр — це усвідомлення власного «я» та можливість самовиражен­ня особистості. Тут формуються моральні якості, долаються недоліки: сором’язливим, невпевненим у собі дітям театр допомагає зняти напруженість, подолати сумніви стосовно себе, повірити у власні можливості; невгамовним та неорганізованим — навчитися витримки.

Беручи участь у театралізованих іграх, діти ознайомлюються з оточенням та його складовими через образи, фарби, звуки. Завдяки цій діяльності в дошкільників більш інтенсивно розвиваються пізнавальні інтереси, удо­сконалюються психічні процеси (пам’ять, уява, мислення), активізується мовлення, формується культура міжособистісного спілкування, розширюється світогляд.

Отже, театралізована діяльність — це одна із провідних ліній у вихованні всебічно розвиненої особистості та один із ефективних засобів розвитку художньо-творчих здібностей дошкільника.


понедельник, 8 ноября 2021 г.

Приклад батьків у житті дитини»

 Дошкільний вік ваших дітей – це важливий період для виховання й розвитку тих умінь і навичок, які слугуватимуть їх здоров’ю все життя. І не менш важливий період для закладання підвалин міцного здоров’я, здорової психіки, моральної стійкості, гармонійного розвитку, уміння і потреби саморозвитку.

 Виховуючи дитину і прищеплюючи їй необхідні навички безпечної поведінки в побуті, на вулиці,  в природі, між іншими людьми ми, перш за все, самі повинні бути взірцем поведінки. Тому що наслідування, як відомо, одна з особливостей дитячої психіки, характерна риса дошкільника і разом з тим своєрідний спосіб засвоєння знань. Через відсутність життєвого досвіду діти наслідують правильні і негативні дії та вчинки старших, тому, тільки за умови тісного зв'язку з сім'єю можна досягти бажаних результатів у формуванні у дітей свідомої безпечної поведінки в довкіллі.

«Виховуйте своїм прикладом», – імовірно, найкраща, проста й найбільш всеосяжна порада про виховання дітей. Але дотримуватись її зовсім непросто, адже в кожного з нас бувають дні, коли ми розмовляємо із членами сім'ї на підвищених тонах або можемо сказати те, про що згодом пошкодуємо. Реальність така, що ніхто з нас не досконалий, і ми, безумовно, іноді будемо робити таке, що нашій дитині краще не чути й не бачити.

Ваші дії після якоїсь помилки настільки ж важливі, як і ваші початкові дії. Адже подібні ситуації дозволяють продемонструвати такі важливі якості, як уміння вибачати, смиренність та емпатію. Тож наступного разу, коли ви покажете не дуже зразковий приклад для наслідування, скористайтесь моментом, щоби зробити крок назад і порозмовляти з дитиною про те, що сталося. Якщо ви сказали щось недобре вашій дружині/чоловікові, переконайтеся, що діти почують, як ви просите пробачення й конструктивно обговорюєте інцидент.

Прикладом яких типів поведінки можуть бути батьки?

Не має значення, учите ви немовля розмовляти чи перебуваєте у стані пошуку конструктивних способів спілкування із сином-підлітком, ваш добрий приклад – це найефективніший спосіб розкрити в дітях краще, що в них закладено. Бути прикладом для наслідування треба в усіх повсякденних ситуаціях, свідком яких є ваша дитина. Тому уважно проаналізуйте все те, що ви щодня демонструєте їй своїм прикладом.

1. Демонструйте повагу до інших і самих себе

2. Практикуйте навички позитивного спілкування

3. Будьте оптимістом

4. Навчіть дітей цінувати здоров'я

5. Тримайте гнів під контролем



пятница, 5 ноября 2021 г.

«Значення театралізованої діяльності дошкільників в сім’ї»

 


Серед різноманітних форм навчання і виховання дітей в дошкільному віці особливе місце посідає театр і театралізовані ігри, тому гра є основним видом діяльності дітей дошкільного віку. Театр - один з найбільш доступних видів діяльності, який дозволяє вирішувати багато проблем педагогіки і психології, пов'язані з моральним і художнім вихованням, розвитком уяви, самостійності, ініціативності і. т. д. Багато великі люди говорили про театр як про засіб виховання.

Театрально - ігрова діяльність дошкільників, поняття узагальнене, в якому об'єднані різного роду подання: ігри - драматизації, різні уявлення на ширмі, настільний пальчиковий, тіньовий театри. Театралізовані ігри, - це вистава, де розігруються певні літературні твори за допомогою таких виражальних засобів, як міміка, жест, інтонація, відтворюються конкретні образи.
Однією з важливих завдань театральної діяльності є позитивне ставлення до себе, як до особистості, до своїх одноліткам та іншим людям. Діти вчаться дивитися на себе з боку, узгоджувати свої дії з партнерами, будувати взаємодію та спілкування один з одним з урахуванням індивідуальних особливостей. Виступ перед глядачами формують впевненість у собі. Педагогу необхідно навчити дітей розуміти стан іншої людини, вміти висловлювати свої емоції, виховувати дружелюбність, уміння діяти спільно.
Друге завдання формувати мовну культуру мовлення. Театралізована гра має великий вплив на мовленнєвий розвиток дитини. Театральна діяльність вдосконалює артикуляційний апарат, стимулює активну мова за рахунок розширення словникового запасу. Дитина засвоює багатство рідної мови, її виражальні засоби. Використовуючи інтонації і виразні засоби, відповідні вчинків героїв, їх характером, дитина намагається говорити чітко, щоб його всі зрозуміли, таким чином поліпшується звукова культура мовлення. Діти краще засвоюють зміст твору, логіку і послідовність подій, їх розвиток і причинну обумовленість.
Третій, не менш важливим завданням є - закласти основи театральної культури. На театральних заняттях дітей знайомлять з термінологією і елементарними поняттями, театрального мистецтва, виховують культуру поведінки в театрі, розширюють знання дітей про театр.
Постановка вистави - справа складна. Великі труднощі з якими доводиться стикається вихователю: це завантаженість педагога, нерозуміння значення театралізованої діяльності для розвитку дошкільників серед інших вихователів. Виникають також труднощі у виборі вистави, важливо пам'ятати при цьому, що жодна дитина не повинна залишитися без ролі. Діти самі можуть обирати собі ролі. Не треба дитину змушувати брати яку - небудь роль, можна запропонувати бути «режисером», «оформлювачем», «глядачем», як відомо маленьких ролей не буває. Про значення театру у вихованні дітей слід ознайомити батьків. Спільна творча праця дорослих і дітей завжди більш ефективна. Батьки можуть виступати не тільки в ролі глядачів, але і виробників декорацій, костюмерів, виконавців ролей. Спільна діяльність допоможе ще ближче зблизити батьків і дитини, вони зможуть дізнатися про особливості його характеру, темпераменту.
Нехай акторами в подальшому стануть не багато, але приємні спогади залишаться у всіх. Театральна діяльність - це яскрава спалах емоцій, задоволення від гри, радість. Це діяльність, у якій здійснюється бажання, мрії і багато іншого. Театралізованій грі слід приділяти належну увагу, оскільки саме вона надає унікальні можливості для гармонійного розвитку особистості дитини.

четверг, 4 ноября 2021 г.

Порада «Профілактика простудних захворювань»

 


Для дитячого садка характерно час проведення в колективі та вчинення всіх дій разом, що і провокує масовий характер захворюваності відвідувачів дитячого садка.

Для зміцнення імунітету дитини в дитячому садку необхідно дотримуватися ряду рекомендацій:

- створення гарного настрою і бадьорого духу, впевненість у готовності малюка до відвідування закладу;

- процедура обробки по приходу з дитячого саду. У якості профілактичних заходів можливо змазування пазух носа оксоліновою маззю, або промивання носоглотки 1% сольовим розчином;

- дотримання гігієни. Утримання в чистоті приміщень, де перебувають діти. Періодичне провітрювання кімнат;

- загартовування організму і прищеплення інтересу до занять спортом;

- систематичне перебування на свіжому повітрі;

- забезпечення дитячих садків спортивним інвентарем;

- здійснення вітамінізації. Включення в раціон дитячого харчування продуктів з вітаміном С, фруктів.

понедельник, 1 ноября 2021 г.

Порада батькам «Діти і книга»

 


Всебічний розвиток дитини в ранньому дитинстві - запорука його успішного майбутнього. Важливу роль у розвитку людини будь-якого віку грає читання книг, адже завдяки книгам ми пізнаємо світ, як реальний, так і придуманий, чогось вчимося, вдосконалюємось.

Коли ми були ще зовсім маленькими, то місія читання книг лягала на плечі наших батьків.

Зараз, практично з самого народження, дитину супроводжує книга. Спочатку це пластикові книжки-пищалки з простими картинками, потім - барвисті книги з щільного картону, потім - звичайні книги з великим шрифтом, і як завершення - дорослі книжки з звичайним друкарським шрифтом та з малою кількістю ілюстрацій.

Щоб дитина і книга продовжували супроводжувати один одного протягом всього життя, треба над цим попрацювати.

Прищеплюйте любов до книги з раннього дитинства: купуйте дитині книги, читайте їй віршики, оповідання, казки. Нехай відвідування книжкових магазинів і купівлі нових книг стануть вашим сімейним святом і ритуалом.

Якщо у вас зберігся старий фільмопроектор з діафільмами, то це чудова можливість прищепити вашій дитині любов до читання. Пригадую сама, як ми з батьками прикріплювали до стінки з килимом біле простирадло, вимикали світло і занурювалися у цікавий світ перегляду та читання дитячих фільмів і казок.

Не забувайте і про культуру поводження з книгою! Не дозволяйте малювати в книгах, рвати книжки і кидати їх на підлогу, навчайте малюка тримати всі книги в порядку, показуючи йому власний приклад поведінки з книгою.

Навіщо читати дітям книжки на ніч?

Малюк і мама, малюк і тато - це зв’язок дитини з батьками, даний природою. Тісний контакт, як фізичний, так і душевний між мамою і її дитиною закріплюється при грудному вигодовуванні, а солодкий дитячий сон заколисується в цей час маминою колисковою. Мамин голос, ніжний і рідний, супроводжує дитину з самого зародження його життя. Після припинення грудного вигодовування і тоді, коли колискова пісенька перестає бути актуальною, багато батьків забувають про збереження тісного емоційного зв’язку між ними та дитиною. Мамин голос часто починає замінювати перегляд мультфільмів на ніч, а добре ніжне батьківське слово перетворюється на рідкісний дар. Спілкування з дитиною перетворюється в основному в мову команд і заборон: “помий руки”, “пограй”, “подивись мультик” ... Активний життєвий ритм і реалії сучасного життя віддаляють один від одного батьків і їх дітей. Тому, мудрі і люблячі батьки повинні цінувати спілкування з малюком, що дозволяє укріпити взаємозв’язок з дитиною.

пятница, 29 октября 2021 г.

Український вебсеріал «А що як?» зацікавить дітей технологіями


«А що як?» — це україномовний мультфільм, який не лише розважає, а й навчає. Завдяки коротким роликам про пригоди Марка та Марічки діти й дорослі зможуть дізнатися про історію найважливіших винаходів людства, зрозуміти, як працює інтернет, і дослідити роль випадковостей у науці. Перегляд мультфільму допоможе легко запам’ятати інформацію про складні винаходи та явища і стане в пригоді в школі.


среда, 20 октября 2021 г.

Як привчити дитину прибирати іграшки?

 



  • Вчити дитину треба на власному прикладі, а, отже, батьки самі повинні тримати свої речі в порядку. У такому віці діти дуже люблять повторювати все за батьками.
  • Починати прибирати іграшки краще разом з дитиною. Нехай в перший день дитина прибере одну іграшку, а ви всі інші, потім кількість іграшок поступово збільшується, поки Необхідність вашої присутності поступово відпаде, дитина буде справлятися з цією справою самостійно.
  • Гру, бажано закінчувати поки дитина ще не дуже втомилася, щоб залишалися сили для прибирання.
  • Намагатися прибирати іграшки в ігровій формі, з фантазією.
  • Якщо ваша дитина любить музику, можна включити і постаратися прибрати все, поки звучить тиха і приємна музика.
  • Якщо ваша дитина дуже любить малювати, ліпити, клеїти, можна запропонувати їй прибрати всі іграшки на місце, тільки тоді йти займатися. Щоб іграшки не відволікали від занять і відпочили самі в своїх коробках.
  • Якщо дитина дуже любить казки, можна запропонувати улюблену іграшку, ляльку, гномика посадити поруч, спостерігати, як же малюк прибирає всі іграшки на своє місце, і сказати, що його улюблені іграшки потім розкажуть казкарю, який малюк старанний. А казкар, в свою чергу, придумає нову цікаву казку.
  • Можна влаштовувати змагання з дитиною, хто більше і швидше збере іграшки в коробку або ящик. Можна дрібні іграшки збирати в кошик, при цьому граючи в ліс, збираючи гриби та ягоди. Ляльок можна вкласти спати в коробки, на полиці на ліжко, машинки поставити в багатоповерховий гараж, який можна зробити з дитиною з різних коробок.
  • Можна завести в сім’ї «жадібну коробку». Взяти велику коробку, обклеїти її красиво і складати в неї все, що розкидано… і не лише іграшки. А видавати назад з цієї коробки раз в тиждень. «Якщо ти залишив іграшки розкиданими, значить вони тобі не потрібні, можеш без них обійтися кілька днів». Заодно і себе будете стимулювати підтримувати порядок в домі.
  • Прибирати іграшки треба щодня, а не час від часу або під настрій.
  • Краще мати кілька різних ящиків. Коробок і кошиків для різних іграшок. Все це можна красиво обклеїти картинками, папером, розфарбувати. Зробити так, щоб у кожної іграшки було своє місце.
  • Хвалити дитину за добре виконану роботу.
  • Чітко ставте умову: «Спочатку приберемо іграшки, а потім підемо читати книжку». І завжди давайте зрозуміти дитині, що це ви їй допомагаєте прибирати її іграшки, а не вона вам. Це дуже важливо!

Чого не варто робити

  • Якщо ви, дійсно, хочете зрозуміти, як навчити дитину прибирати іграшки за собою, то вам доведеться притримувати певних правил, і ніколи не допускати таких помилок:
  • Не варто змушувати дитину прибирати іграшки силою та криками.
  • Не варто створювати заохочень до прибирання (цукерок, нових іграшок, грошей, інших додаткових благ). Інакше замість позитивного досвіду акуратності ви, мимоволі, прищепите навик вимагання.
  • Не варто прибирати іграшок самотужки

Наберіться терпіння, не чекайте швидкого результату, а весело і завзято, в ігровій формі щодня разом з дитиною осягайте цю науку і у вас обов’язково виростуть акуратні і слухняні діти, а в вашому домі пануватиме любов, повага і бажання завжди радувати один одного.


пятница, 15 октября 2021 г.

Який вплив на дитину має психологічна обстановка в родині?

   Обстановка в родині має істотний вплив на психічне та фізичне здоров’я малюка.

   Тут важливі насамперед доброзичливі стосунки між членами родини. Скандали, суперечки між батьками, різкість та грубість у звертанні старших одне до одного, просто прояви відсутності такту травмують нервову систему дитини, призводять до неврівноваженості, дратівливості та нервозності. 

   До цих же наслідків призводить і непомірне застосування всіляких заборон на кшталт «не чіпай», «не бігай», тощо. Таке авторитарне виховання не сприяє нормальному розвиткові дітей, як і протилежна крайність у випадку «вільного» виховання, коли дитині все дозволяється.

   У сім’ї має бути спокійна, не гамірна обстановка, тому що постійний шум, голосні розмови є сильними і шкідливими подразниками для нервової системи малюків. Повернувшись увечері з дитячого садка, дитина сповнена вражень дня. Їй необхідно дати можливість поділитися ними, а потім спокійно погратися та підготуватися до нічного сну.


среда, 13 октября 2021 г.

«Гра в житті дитини»


 Як правило, участь батьків у житті дітей проявляється через гру. Часто гра - перша фаза більш серйозної діяльності. Незвичайну властивість - вміти грати з дітьми, не втрачаючи гідності і не сюсюкаючи. Наприклад, дитина захоплюється вмінням дорослих будувати піщані замки, але сприймає як одного тільки того, хто запекло намагається побудувати замок краще, змагаючись з дитиною, так як цей дорослий приймає серйозність гри і бере участь у ній з тим же інтересом, що і дитина.

Відомо, що найкращим і перевіреним засобом формування дитячої особистості дошкільного віку є активна діяльність самої дитини. Гра в цьому відношенні має ряд переваг. Вона є важливим засобом контролю в житті дітей, дає більшу можливість для прояву дитячої безпосередності, позитивних почуттів і вчинків. Характер рольових і будівельних ігор сприяє вихованню у дітей добрих і усвідомлених взаємин. Засвоєння різних правил допомагає регулюванню дитячих взаємин.

Дидактичні ігри особливо цікавлять дітей своєї занимательностью і змістом: відгадати, знайти, назвати. Діти досягають результату в грі, керуючись певними правилами. Інтерес до якості ігрової задачі проявляється: акуратно скласти візерунок, вірно, підібрати картинку і так далі.

Особливо великий інтерес для дітей є рольова гра. Вона захоплює їх своїм змістом, мотивами і занимательностью сюжету. Така гра при вмілому керівництві істотно змінює характер поведінки дітей. Але що б вона повністю виправдовувала себе, необхідно виразити в грі красу людських відносин і систематизувати дитячі уявлення про навколишній світ. Діти здатні на цікаву вигадку, самі вносять різноманітність в ту чи іншу гру. Дитяча ініціатива, якщо вона підтримана і отримує розвиток, чинить величезний вплив на виховання однієї дитини як особистості, так і всього дитячого колективу.

Можна виділити такі типи ігор:

- Сенсомоторні гри: це дії, спрямовані на бажання отримати цікаві для дитини відчуття такі ігри переважають у перші 2-3 роки життя. Приклади брязкальця, дзвін якими-небудь предметами один об одного.

Сюжетні ігри: це такі ігри, спрямовані на спільні дії предмет - дитина, які описують певний сюжет, узятий з реального життя, так і з казки, мультфільмів і т.п. Катати машини, годувати і укладати спати ляльку - приклади таких ігор. Найчастіше вони розвиваються у 3-4 роки, однак не зникають і згодом, зустрічаючись іноді навіть у дорослих.

- Рольові ігри: у таких іграх дитина вибирає для себе певну роль людини в суспільстві і відтворює ті моделі поведінки, які, як він вважає, йому підходить. Це можуть бути, наприклад, позиції, пов'язані з професіями (наприклад, у грі в магазин), ролях солдатів і т.п. Саме ці ігри найбільш значущі для дитини у віці 4-6 років.

- Ігри з правилами: вони являють собою створені ситуації, які не мають прямих і очевидних паралелей з реальним життям, в яких люди діють на основі заздалегідь сформованих правил. Найчастіше це ігри, змагання. До цієї групи відносяться, наприклад, спортивні ігри - футбол, хокей або волейбол, а також різноманітного роду дитячі хованки, квач, перестрілки і т.п. Подібні ігри починають переважати в молодшому шкільному віці, але зберігаються і далі, до деяких з них небайдуже і досі більшість дорослих.

Іноді батьки, бажаючи виховати своєї дитини дуже відповідальним, грамотним, прагнуть якомога раніше долучити його до навчальної діяльності (наприклад, найнявши репетитора і «посадивши» його за вивчення іноземних мов), не залишаючи часу на ігри, тим самим знижуючи соціальність у розвитку дитини. Воно стає дисгармонійним - наприклад, дитина дуже добре вміє рахувати, писати, але виявляється зовсім не вміє налагоджувати контакт з однолітками; у найгіршому випадку - у дитини може трапиться нервове перенапруження, можуть виникнути проблеми з поведінкою, нав'язливі страхи і т.п.

Саме в дошкільному віці виникає вміння вести себе у відповідності з прийнятими на себе ролями, що дуже важливо для подальшого соціального розвитку дитини.

Гра - найбільш ефективний спосіб розвитку пізнавальних процесів дитини. Увагу, пам'ять, мислення, уява найбільш інтенсивно активізуються, розвиваються у дошкільників саме у грі, а не в інших видах діяльності. Гра сприяє подоланню эгоцентрима у дитини, учить його відмежовувати свою точку зору від чужої. Він навчається співвідносити різні точки зору, вставати на позицію інших людей.

Граючи, діти вчаться жити!