Чому так важливо гуляти з дитиною?
Насамперед варто зрозуміти, чому прогулянки є обов’язковою
складовою режиму дитини. Та й не лише дитини: дорослим також
необхідно гуляти хоча б 30 хвилин щодня. Адже під час
прогулянки ми:
1) дихаємо свіжим повітрям ( на вулиці повітря,
без сумніву, чистіше, ніж у звичайній квартирі);
2) очищуємо легені від домашнього пилу, алергенів,
бактерій та інших шкідливих часток, прихованих від наших очей;
3) отримуємо життєво важливий вітамін D (особливо
необхідний для повноцінного розвитку організму, що росте);
4) активізуємо обмінні процеси і покращуємо роботу
всього організму;
5) стимулюємо фізичну активність, що сприяє
зміцненню імунітету і серцево-судинної системи;
- Регулярні прогулянки роблять
організм дитини більш стійким в боротьбі з різними
захворюваннями.
Що батькам потрібно робити, аби
прогулянка була цікавою та пізнавальною для дитини?
Те, що гуляти дуже корисно для дітей, ми вже з’ясували.
А як же зацікавити дитину, зробити щоденні гуляння на вулиці
захопливим заняттям, а не рутинним обов’язком, що швидко
набридає?
Спеціалісти рекомендують батькам під час прогулянки з дитиною
дотримуватися таких порад:
1. Обговорювати
побачене на вулиці
Під час прогулянок розмовляйте з дитиною про те, що вас
оточує, обговорюйте з нею сезонні зміни в природі, спостерігаючи
за рослинами, тваринами.
- «Дивись, он там іде
будівництво. Бачиш будівельників на даху?»;
- «Он ворона знайшла
горішок і понесла до гнізда».
Коли ви перераховуєте об’єкти, які зустрічаються вам на шляху,
дитина їх запам’ятовує й розвиває свій словниковий запас.
2. Звертати увагу
на відчуття
Під час прогулянок допоможіть дитині помічати деталі
й відчуття, коментуйте те, що ви бачите, чуєте,
відчуваєте: «Я чую, як співають птахи», «Ой, який приємний аромат!»,
«Відчуваю на собі подих вітру» тощо.
Не забороняйте малюкам брати в руки камінчики, палички,
листочки, мох, шматочки кори. Заохочуйте дитину ділитися своїми
враженнями, не поспішайте і не квапте її.
- Можете запропонувати поводити
пальчиками і долонькою по стовбурах дерев. У кожного
з них різна кора, а, отже, й тактильні відчуття будуть різними.
3. Уникати гіперопіки
На дитячому майданчику часто можна почути від татусів
та матусь численні заборони та застереження: «Обережно!»,
«Не чіпай!», «Упадеш!», «Не бігай!», «Ти ще маленький, щоб
спускатися з цієї гірки». Без сумніву, безпека дитини для батьків стоїть
на першому місці. Але як ви гадаєте, чи зможе дитина
в таких умовах вивчати світ чи розкривати свої фізичні можливості?
Навряд чи.
Тож завдання дорослих — знайти «золоту середину»: давати дитині змогу почуватися в безпеці й водночас уникати гіперопіки — допомагати, підтримувати, включатися в потрібний момент.
4. Ставити запитання
Гуляючи, запитуйте в дитини її думку, враження від побаченого,
стимулюйте пізнавальний інтерес:
- «Як ти думаєш, щойно
проїхав вантажний потяг чи пасажирський?»;
- «Ми бачили дві квітки,
потім ще три. Скільки всього?»
- «Як ти гадаєш, чому
цей магазин зачинено по понеділках?».
Ставлячи запитання, вчіть малюка прогнозувати:
«Як ти думаєш, скільки літаків ми сьогодні побачимо?». Це сприятиме
мовленнєвому й інтелектуальному розвитку дитини та покращить
навички вирішення завдань.
5. Планувати приємні
сюрпризи
Заплануйте несподівані зупинки під час прогулянки: купіть фрукти
на ринку, покатайтесь на каруселі в парку або влаштуйте пікнік
на лавці. Такі приємні сюрпризи додадуть вашій прогулянці позитивних
емоцій.
6. Відповідати
на запитання малюків
Допитливі діти зазвичай ставлять дорослим багато запитань:
- Чому сонце світить?
- Чому трава зелена,
а не червона?
- Куди летять птахи?
- Звідки з’являються хмари?
- Хто побудував будинок
навпроти?
Звісно, не на всі ці запитання можна легко і швидко
знайти відповідь. Та часом дорослі не відповідають, думаючи,
що дитина не здатна поки зрозуміти складні речі, тож обривають
її запитання фразами на кшталт «Підростеш — дізнаєшся».
І тим самим ставлять малюка в глухий кут, адже його потреба
у знаннях не задовольняється.
Комментариев нет:
Отправить комментарий